Als uitzendondernemer ben je elke dag met veel plezier bezig om kandidaten te werven, (potentiële) opdrachtgevers te bezoeken en om geschikte mensen bij verschillende organisaties te plaatsen. Maar ja, backoffice werkzaamheden, zoals de salarisadministratie en de steeds weer veranderende wet- en regelgevingen nemen ook steeds meer tijd in beslag. Fantaseer jij regelmatig hoeveel tijd je over zou houden om je onderneming verder te laten groeien als je niet zoveel administratief gedoe had? Dan doe je zowel jezelf, je eventuele werknemers en je bedrijf een groot plezier als je die backoffice van je uitzendbureau gewoon aan een betrouwbare partner uitbesteedt.
We zetten de 5 belangrijkste redenen om die tijdrovende backoffice aan een expert over te dragen voor je op een rij:
1. Het is een stuk kostenefficiënter dan je zou denken
Het mag misschien lijken alsof het uitbesteden van een backoffice vooral op enorme uitzendbureaus met honderden medewerkers en meerdere vestigingen is gericht, maar niets is minder waar. Juist voor de (veel) kleinere uitzendbureaus is het een hele slimme zet om alle rompslomp rondom nieuwe wetgevingen, aanpassingen in cao’s en pensioenen aan specialisten over te laten.
Tijd is namelijk geld, en de tijd die jij en je werknemers aan al die backoffice werkzaamheden verrichten dus ook. Tel maar eens even op hoeveel uur er nu wel niet aan administratieve handelingen, het uitzoeken van juridische vraagstukken en het op peil houden van actuele kennis wordt besteed en wat dat onder aan de streep kost. Daar haal je de kosten voor het uitbesteden van je backoffice van jouw uitzendbureau makkelijk uit.
2. Je houdt meer tijd voor kernactiviteiten over
Je bent vast geen uitzendondernemer geworden omdat je loonadministratie, belastingen, pensioenen en andere regelingen voor sociale zekerheid zo leuk vindt. Je bent een uitzendbureau begonnen omdat je graag met werving en selectie bezig bent.
Door alle beslommeringen rond de backoffice uit te besteden kun je je (met je medewerkers) veel meer concentreren op kernactiviteiten, zoals het werven van nieuwe klanten en kandidaten. Daarnaast heb je meer tijd en ruimte om je bedrijf toekomstbestendig te maken.
3. Er is altijd genoeg kennis en expertise in huis
Wanneer je jouw backoffice werkzaamheden uitbesteedt, krijg je toegang tot de expertise van een bedrijf dat zich specifiek op backoffice oplossingen richt. Dit houdt in dat je van een flinke berg kennis en ervaring van specialisten op het gebied van juridische regel- en wetgeving gaat profiteren.
Er is nooit meer stress omdat je je nog in de laatste cao-verhoging, nieuwe inlenersbeloning of juiste inschaling moet verdiepen, want dat kun je voortaan aan je persoonlijke specialisten overlaten. Hierdoor kun je altijd snel en zonder moeite op veranderingen reageren.
4. Je hebt meer flexibiliteit om op te schalen
Door de backoffice van je uitzendbureau uit te besteden kun je de bedrijfsactiviteiten van jouw organisatie veel sneller en makkelijker uitbreiden zonder dat je ook meteen (tijdelijk) meer mensen voor je administratieve backoffice aan moet nemen.
Zonder de last van een eigen backoffice heb je dus voortaan alle mogelijkheden om snel op de groei van je onderneming te kunnen reageren en heb je vervolgens alleen nog maar extra personeel nodig voor de werkzaamheden die bijdragen aan de kerntaken van je uitzendbureau.
5. Deze uitbesteding vermindert je risico’s
De allerbelangrijkste reden om voor het uitbesteden van de backoffice te kiezen hebben we tot het laatste bewaard. Want zo’n uitbesteding vermindert de risico’s van je uitzendbureau namelijk aanzienlijk. Als eerste is het risico op het maken van administratieve fouten voortaan een stuk kleiner. Je bent tenslotte niet langer verantwoordelijk voor het bijhouden van alle relevante belastingregels en arbeidswetgeving.
Daarnaast is er ook geen noodzaak meer om genoeg liquide middelen voor voorfinanciering te reserveren. De partner aan wie je je backoffice hebt toevertrouwd zorgt voor de uitbetaling van de lonen van uitzendkrachten (ook als de inlener nog niet heeft betaald) en het debiteurenbeheer.
Dit geeft je onderneming veel rust, zeker als je verder wilt groeien.
NED Personeel: backoffice dienstverlening met persoonlijke aandacht
Zo snel mogelijk goed personeel aan het werk, zonder zorgen. NED Personeel beheert jouw complete backoffice, zodat jij je kunt focussen op de kernactiviteiten en groei van je bedrijf. Je minimaliseert de risico’s omdat je ook het juridisch werkgeverschap uit handen geeft, maar toch behoud je zelf alle controle over de mensen met wie je werkt.
NED Personeel draagt zorg over zaken als facturatie, contractbeheer, ziekte en pensioen. Via je eigen portal heb je binnen een paar klikken de beschikking over alle benodigde documenten, gewoon in je eigen huisstijl. En als je vragen hebt hoef je je niet eerst door FAQ’s en chatbots op een onoverzichtelijke website te worstelen, je kunt ons gewoon bellen en dan helpen we je meteen verder.
Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op.