Ned Personeel

Zij gingen je voor

De urenregistratie van de chauffeurs verloopt via de boordcomputers. Daarvan maak ik een Excelsheet, die ik vervolgens upload in de portal van NED, E-uur
JVB Logistics
Hoogerheide
image

Op industrieterrein de Kooi II in Hoogerheide is JVB Logistics gevestigd. Strategisch, dicht bij de Antwerpse haven, waar de meeste containers vandaan komen die JVB Logistics vervoert en/of opslaat. Deze strategische ligging was voor Helma en Marc van Beeck, eigenaren/oprichters van JVB Logistics, de reden om in 2015 te kiezen voor deze plek.

De oorsprong van deze logistieke onderneming ligt in Rucphen. Daar begonnen Helma en Marc in 1994 aan huis met slechts één oude trekker met oplegger. Hun kinderen – Jeroen en Margo – zijn op dat moment nog maar vier en drie jaar. Om flexibel te zijn, haalde Helma naast de papieren om een onderneming te starten ook zelf haar groot rijbewijs. Helma: “Zo kon ik makkelijk bijspringen met rijden. En ik doe nog steeds wel eens een rit.”

Transport en opslag zeecontainers

Inmiddels heeft JVB meer dan vijftig eigen trekkers met opleggers. Helma: “Op den duur moesten we wel uitkijken naar een andere bedrijfslocatie. Soms stond de hele straat vol met onze trekkers met opleggers.” Aan de Kooi II heeft het familiebedrijf voldoende ruimte. Helma: “Sinds 2021 hebben we ook 8.000 m² opslag. We kunnen zowel ‘reefers’ (koelcontainers) als droogboxen opslaan op het terrein aan de Jac Jansenweg, bijvoorbeeld als het schip nog niet binnen is waar de containers op meegaan.” Met de opslagfaciliteiten en de aansluitingen voor de (reefer)containers heeft JVB Logistics wat bijzonders in handen, maar het bedrijf is er niet naar om zichzelf daarvoor op de borst te kloppen. Helma: “We zijn zelfdoeners en vinden wat we doen de normaalste zaak van de wereld. Maar het klopt, het is een ware toevoeging op onze activiteiten.”

Tweede én derde generatie van Beeck

Net als hun beide ouders, hebben Jeroen en zijn zus Margo een groot rijbewijs. Margo kiest voor een loopbaan buiten het bedrijf, Jeroen wil na de havo niets liever dan zo snel mogelijk in het bedrijf van zijn ouders gaan werken. Sinds 2008 houdt hij zich vooral bezig met de transportplanning. Helma: “En onze schoondochter Eline doet onder andere de personeelsplanning.” Overigens toont de derde generatie ook al volop interesse. De twee zoontjes van Jeroen en Eline vinden het maar wat leuk om mee te gaan naar het bedrijf van hun ouders en oma en opa. Helma: “Dan zitten ze hier zoet met hun vrachtwagens te spelen. En je gelooft het niet, maar het eerste woordje van de jongste was Volvo. Mooi hè, ons favoriete merk.”

Roemeens sprekende NED-medewerkers

De samenwerking met NED voor de verloning van de voornamelijk Roemeense chauffeurs startte eind 2021. Eline: “De urenregistratie van de chauffeurs verloopt via de boordcomputers. Daarvan maak ik een Excelsheet, die ik vervolgens upload in de portal van NED, E-uur.” Helma: “Voor de chauffeurs was het wennen om per vier weken te worden uitbetaald in plaats van per week zoals voorheen. Het was lastig om deze eigen keuze aan onze chauffeurs uit te leggen, omdat de meeste alleen Roemeens of Engels spreken. Daarom is het een voordeel dat NED medewerkers in dienst heeft die Roemeens spreken, zodat zij in hun moedertaal de uitleg kunnen krijgen. Zij kwamen al eens langs om de veranderingen rondom de verloning toe te lichten. Hoewel nog niet alles vlekkeloos verloopt, merk ik dat ze bij NED hard hun best doen om alles voor iedereen goed te laten verlopen.”

Wij maken op deze website gebruik van cookies om het gebruik van deze website en daarbuiten te vergemakkelijken, de prestaties en gebruikerservaring te verbeteren en de relevantie van het aanbod te verhogen. Klik op akkoord om aan te geven dat je instemt met ons privacy statement.